WWFs Juleaksjon

I år ønsker WWF at din julegave skal gå til kampen mot naturkriminalitet. Når du eller arbeidsplassen din lager egen innsamling, kan du være sikker på at din familie, dine venner eller kolleger gir julepresanger med mening.

Naturkriminalitet truer dyr og arter over hele verden. WWFs Living Planet Report viser at vi har mistet 58 prosent av alt dyreliv siden 1970, og naturkriminalitet er en av de viktigste årsakene til det. Krypskyting, ulovlig hogst og illegalt fiske – tusenvis av arter er offer for de kriminelle. Ulovlig handel med truede arter omsetter for hundrevis av millioner av dollar i året. Elefanter, neshorn, tigere, pangoliner, rosentre, skilpadder og tusenvis andre arter – alle står i fare for å bli utryddet hvis ingenting gjøres. Problemet er stort og løsningene er komplekse, så skal vi lykkes må vi være mange som står sammen.

Derfor trenger vi din hjelp! Det er behov for viltvoktere som stanser krypskytterne på savannen og i regnskogen. Det er også behov for å påvirke dem som inngår de store internasjonale avtalene og bestemmer lovene, slik at naturen settes foran økonomiske interesser. Og ikke minst er det behov å få stanset etterspørselen som skaper naturkriminalitet.

Start din juleaksjon i dag!

Bli med oss i kampen mot naturkriminalitet!

1. Trykk START INNSAMLING øverst til høyre. Del den via Facebook, Twitter, epost m.m.
  2. Du setter ditt eget mål for innsamlingen.
  3. Følg med på innbetalinger og kommenter underveis.