Cathrine Aassveen Snarøya Tiger

VIL DU GI EN ANNERLEDES GAVE I ÅR?

Hvert år bruker nordmenn omkring 50 milliarder på julegaveshopping. Lurer du på hva du skal finne på til bedriften din i julegave i år? Eller en gave til en venn eller familiemedlem? For 100 år siden fantes det 100.000 ville tigre i verden. I dag har vi bare 3.200 igjen. Resten har gått tapt på grunn av kryp­skyting og krymp­ende leve­områder. Med et globalt samarbeid kan DU sammen med WWF redde tigeren – og mange andre arter og natur­typer. For tigeren er dessverre ikke alene — over 17.000 arter er i dag opp­ført på den inter­nas­jonale rød­listen over truede arter. WWF arbeider for å bevare truede arter og øko­systemer — fra norske fjorder til afrikanske savanner. Takket være omfatt­ende felt­arbeid, politisk press og et unikt globalt nettverk kan WWF oppnå natur­vern­resultater som virkelig gjør forskjell! WWF arbeider for å bevare natur i sam­arbeid med lokal­befolk­ningen. Pros­jektene spenner fra den sjeldne kaukasus­leoparden til Bukhara-hjorten, fra lokale birøktere til granateple-bønder. Det er utrolig givende å få bidra til at dyr og mennesker kan leve sammen. Du kan bidra på flere forskjellige måter. Donere et engangsbeløp (min. kr. 50,-) til innsamlingen eller melde deg selv eller barnet ditt inn i WWF. Som WWF-fadder kan du bidra fra kr. 100,- hver mnd. og det gir dessuten skattefradrag samt en fin bamse og medlemsblad hvor du kan følge WWF´s prosjekter rundt om i verden. Hver eneste krone teller. Bli med å gjør en forskjell du også!

14.11.2012 01.06.2013

Cathrine Aassveen