Amalie Lybekk Sandefjord Neshorn

En julegave for de som trenger det.

Med tykk hud og sterke horn, er neshornene godt beskyttet i forhold til andre dyr. Men krypskyttere kapper av dem hornet, og lar dem ligge igjen for å dø. Du kan bidra til å stoppe denne handelen som dreper ved å sende inn en liten julegave til de som trenger det. "Ulovlig jakt på neshorn har økt kraftig de siste årene. Det majestetiske dyret jages, hornet kuttes av for å selges og resten av dyret blir liggende igjen. Hornet er blant annet svært ettertraktet som ingrediens i asiatisk naturmedisin. I Sør-Afrika har antall neshorn tatt av krypskyttere økt fra 13 i 2007 til 668 i 2012. I løpet av det første halvåret i 2013 ble hele 461 neshorn drept av krypskyttere." I hele desember skal vi samle inn bidrag til WWFs arbeid som støtter naturvern og utviklingsprosjekter i flere afrikanske land. Arbeidet skjer i samarbeid med lokalbefolkning, lokale organisasjoner og myndigheter. Disse prosjektene utgjør mer enn 70 % av vår omsetning, og er i all hovedsak finansiert av Utenriksdepartementet og NORAD.

04.11.2013 25.12.2013

Amalie Lybekk