Lisa Marie Marie Winther Oslo Neshorn

MITT HORN ER VERDIFULLT - FOR MEG

Mitt horn er verdifullt - for meg Ved å gi et ønsket beløp penger til denne innsamlingen vil du bidra til at handelen av hornet bekjempes. Hver krone teller, og det er virkelig ingen andre enn oss mennesker som kan hjelpe dette majestetiske og fantastiske dyret. Vi har snart ikke flere neshorn igjen. Senest i dag ble det siste neshornet i Mosambik drept. Bestanden av de fem forskjellige neshornartene synker for hver dag som går, og de siste årene har det toppet seg av krypskyttere på jakt etter nesehornets horn. Det er en grusom og høyst ulovlig jakt. Mange neshornunger blir stående alene igjen og blir vitne til at deres mor, noen ganger sakte, blør i hjel og dør etter at krypskyttere har frarøvet den sitt horn. Hornene er verdt mer en både gull og kokain for tankeløse mennesker med kalde hjerter, i tillegg blir det ansett som en (kvalmende) status å eie et horn. Men, hornet betyr utvilsomt mest for neshornet selv. <3 Pengene som du gir til denne saken går til WWF som jobber aktivt for neshornet i tillegg til andre dyr. Det er kun vi mennesker som kan hjelpe neshornet. Nøl ikke.

03.05.2013 03.06.2013

Lisa Marie Marie Winther