Ida Charlotte Helberg Porsgrunn Elefant

Sammen kan vi gjøre en forskjell!

Handel med truede dyr er verdens femte største organiserte kriminalitet. Dyrenes kroppsdeler er mye verdt på markeder i Asia, hvor det omsettes for mer enn 65 milliarder kroner i året. Sammen med WWF kan vi stoppe ulovlig handel med truede dyrearter! Elefantene i Sentral-Afrika er truet fra flere hold, blant annet av krypskyting og stadig mindre sikre leveområder. Opptil 12 000 elefanter blir drept hvert år på grunn av den store etterspørselen etter elfenben på ulovlige markeder i Asia. Aldri har krypskyting og den ulovlige handelen med elfenben vært større eller mer brutal enn nå. Kriminelle nettverk smugler elfenben over landegrensene og pløyer pengene inn i narkotika- og våpensalg. Også viltvokterne blir rammet. Mer enn tusen av dem har mistet livet på jobb de siste ti årene. WWF støtter viltvoktere som beskytter elefantene og vi arbeider med etablering av verneområder der dyrene kan leve på trygg grunn. Samarbeidet vårt med lokalbefolkningen er en nøkkel for bedre viltforvaltning. Ved å gi 50kr, bidrar du til å stoppe handelen som dreper. Dette er en billig pris å betale for å stoppe verdens femte største organiserte kriminalitet! Hvert bidrag teller! Sammen kan vi gjøre en forskjell!

27.06.2013 31.12.2013

Ida Charlotte Helberg