3 Step IT AS Oslo Arktis

Julegave til isbjørnene

Den arktiske isen er livsviktig for isbjørnen - men også for oss mennesker. Når isen smelter, forsterkes temperaturstigningene i resten av verden. Forskning viser at antall isbjørner kan bli redusert med hele to tredeler innen år 2050. Og at den største trusselen er global oppvarming og issmelting i Arktis. WWF jobber for å beskytte områder hvor bjørnene kan leve når store deler av dagens polis er borte, og skjermer den mot trusler fra blant annet olje- og gassvirksomhet og shipping. Sammen med den arktiske urbefolkningen arbeider organisasjonen om metoder for å redusere konflikter mellom mennesker og isbjørn. Dessuten vil all innsatsen for å redusere klimaendringene, og dermed også issmeltingen, komme isbjørnen til gode. For å bremse klimaendringene, arbeider WWF for bærekraftig ressursbruk, deltar i globale klimaforhandlinger og legger press på verdens regjeringer og beslutningstagere. I hele desember gir 3 Step IT en julegave (20 kr) til isbjørnene for hver nye følger vi får på LinkedIn. Det er også mulig å bidra til innsamlingen ved å donere via denne siden. Dette gjør du slik: Trykk på en av de to lenkene øverst til høyre. Del gjerne også via Facebook, Twitter, m.m.

04.12.2014 31.12.2014

3 Step IT AS