Sanne Caroline Kvitnes Tistedal Tiger

Redd jungelens eneste konge.

Hei, jeg heter Sanne Kvitnes. Jeg er et menneske. Jeg er et helt ordinært menneske. Et menneske er en dyrerase. Et menneske er ikke en skapning som er mer verdt enn alt annet på jord. Et menneske er et dyr. Dyr er skapninger som lever i ett med naturen og som ikke setter seg over den, men som lever med den og respekterer det andre som lever i naturen. Dyr er bare levende skapninger, og alle dyr er like mye verdt. Dette gjelder også tigeren. Hvorfor setter vi oss gang på gang over dyr, når vi selv er dyr? Menneske har begynt å tro at vi er den overstående rasen på jord, og at det er vi som har rett til å leve, og vi som kan bestemme andre arters skjebne. Hvordan kan noen tro at de har rett på å torturere dyr på sirkus til å gjøre som de sier? Hvordan kan noen mene at tortur av dyr er underholdning? Hvordan kan noen drepe for pels og penger? Det er jo som om en skulle tatt liv av et annet menneske kun for hudens skyld. Hvordan kan du våge å kalle tigeren, et respektfullt dyr som kun følger instinktet den ble født med, et monster? Kan vi ikke bare innse at den eneste monsteriske arten på denne jord er mennesket. For det er sant. Vi dreper mest, vi stjeler liv, vi tror vi er superior; men vi tar feil. Tigeren er et dyr som det for 100 år siden levde 100 000 av. I dag lever det kun 3200 - 4000. Vi mennesker har utryddet 97% av verdens tiger-befolkning. Vi har drept disse uskyldige dyrene på grunn av penger. Vi har kalt de monstre fordi de har drept truslene som har stått foran dem med gevær, mens vi har lokket øynene slik at vi ikke kan se hva vi er. Vi har drept for penger og for underholdning; Men nå er det nok. Nå skal ikke flere tigre felles. Vi skal ikke lenger være redde for disse dyrene som ikke har gjort noe skade på oss, sammelignet med den skaden vi har gjort på dem. Det er vi som er monstrene, ikke de. Tigrene dreper ikke for lek og moro. Tigrene dreper for å overleve, og for å skaffe seg mat for dagen. Det er tigrene som er de gode, ikke oss. Og de har rett på livet like mye som vi har. Derfor ønsker jeg å starte en innsamling til redningen av verdens tiger-befolkning. Fordi jungelens eneste konge må reddes. Fordi de har krav på like mye respekt og liv som vi har. Fordi de er levende skapninger med sjeler. Fordi de er tigre. Jeg vil også at min innsamling skal bidra til å få folk til å forstå at vi mennesker skal leve MED naturen, ikke over den. Vi er en del av naturen, og vi har ansvar for å bevare den. Så hjelp meg med å redde tigrene, og hjelp meg med å få folk til å forstå. Det er vi som kan gjøre en forskjell, og vi kan gjøre den nå. Jeg har satt meg et "hårete mål" til denne innsamlingen, fordi jeg mener at jeg kan klare det. Gjør det for tigrene. Tusen takk for at dere lyttet.

Mål: 15 000 kr.
25.06.2013 01.12.2013

{{don.Amount | number:0}} kr.
Sanne Caroline Kvitnes