Marius Fuglestad, Ivan Sigmundsen og Peter Gupta Sandnes Rovdyr

Ekspedisjon: Tre karer, en kano og en drøm om en bedre verden!

Denne sommeren skal vi; Marius Fuglestad, Ivan Sigmundsen og Peter Gupta krysse Alaska i kano. I den anledning ønsker vi å bruke den oppmerksomheten vi får, til å styrke WWFs innsats for å redde de norske rovdyrene. Et ekte villmarkseventyr I slutten av juni sjøsetter vi kanoen i Whitehorse Canada for å padle Yukon River. Elven strekker seg fra Canada til Beringshavet, tvers gjennom hele Alaska. Turen vil ta oss gjennom noe av den mest uberørte naturen som finnes. Vi vil få se dyrene leve i sine naturlige habitat og oppleve villmarken på sitt vakreste. En ting er sikkert; Dette blir et ekte villmarkseventyr! Dere kan være med oss på eventyret gjennom bloggen vår som er å finne her mariusfuglestad.com og våre reiseskildringer i Stavanger Aftenblad. Vi håper at disse reiseskildringene kan være med på pirre deres eventyrlyst, men også styrke deres engasjement for miljøvern. De norske rovdyrene trenger deg! Som friluftsmennesker har vi stor glede av hva naturen har å by på, men samtidig er vi bekymret for fremtiden til områdene vi verdsetter så høyt. Vi lever i en verden der presset på naturen og miljøet stadig blir større og større. Havene er fulle av plastikk, dyrehabitater blir stadig mindre, miljøgifter slippes ut i naturen og Jorden, vårt hjem, blir stadig varmere. Gitt utfordringenes dimensjoner er det viktig at hver av oss gjør en innsats for å løse problemene som menneskelig aktivitet har skapt. Oppgaven er gigantisk og vi er bare tre karer med én stor kano. Likevel har vi gjennom den oppmerksomheten vi får rundt denne turen, mulighet til å rette søkelyset mot en av sakene vi brenner for; bevaring av norske rovdyr. I Norge var mange av de store rovdyrene utryddet tidlig i forrige århundre, men til tross for at de er tilbake, er de få og utrydningstruet. WWF er en av organisasjonene som jobber for at de norske rovdyrene i fremtiden, ikke bare vil være et kapittel i historiebøkene. Med WWF og støtte fra dere kan vi sørge for at rovdyrene også i fremtiden kommer til å spille sine naturgitte roller i den norske naturens økosystem. Bli giver nå!

Mål: 10 000 kr.
08.10.2016 01.09.2017

{{don.Amount | number:0}} kr.
Marius Fuglestad, Ivan Sigmundsen og Peter Gupta