Janne Sælen Teigland Fana Elefant

Gi elefantene en julegave!

Handel med truede dyr er verdens femte største organiserte kriminalitet, og elefanter slaktes av krypskyttere på grunn av deres ettertraktede elfenben. Bare de siste 10 årene har Afrikas elefantbestand sunket med mer enn 60%, og opp til 30 000 elefanter blir drept hvert år på grunn av den store etterspørselen etter elfenben på ulovlige markeder i Asia. Også viltvokterne blir rammet. Mer enn tusen av dem har mistet livet på jobb de siste ti årene. Jeg vil så gjerne hjelpe disse kloke kjempene som ikke fortjener noe av dette. Elefanter er svært intelligente og sosiale dyr. De har tette relasjoner til hverandre, og det er påvist at de sørger når et medlem av gruppen dør. De kan bli rundt 70 år gamle om de får være i fred for krypskyttere. Ikke minst er det også viktig å bevare arten for et rikt biologisk mangfold. Jeg har startet denne innsamlingen i regi av WWF for bidra til deres arbeid med å stoppe ulovlig handel med truede dyrearter. WWF støtter viltvoktere som beskytter elefantene og arbeider med etablering av verneområder der elefantene kan leve på trygg grunn. Samarbeidet med lokalbefolkningen er en nøkkel for bedre viltforvaltning. Les mer på: http://www.wwf.no/dette_jobber_med/stopp_handelen_som_dreper/

Mål: 2 000 kr.
11.11.2013 25.12.2013

{{don.Amount | number:0}} kr.
Janne Sælen Teigland